Sayfa 4-5-7 anlama yorumlama: 3)-mermerden mutfak tezgahı yapan ustadır işinde uzmanlaşmışdır zanaatkar dır mermeri heykele dönüştüren ise sanatcıdır.sanatçı tüm içtenligiyle hareket eder. 4)-sanaçı herkesin göremedigini görür bu ndenle sokaga tekrar hayat vermiştir. 5)-yüksek uygarlıklara çagdaş modern uygarlıklara sahib olmamızın kültürde ileri gidilmesinin sebebi sanattır. ÖLÇME DEĞERLENDİRME 2-)DİL 3-)E 4-)B 2-) PSİKOLOJİ-TIP 3-)D 1) Y , D 2)Boşluk doldurma : SİSTEM 3)D şıkkı 1)D,Y 2)Kemal sunalın oynadığı flimlerde anlatılanların ve görülenlerin aynısının gerçek hayatta karşımıza çıkmaz çünkü adı üstünde kemal sunalın flimleri flimlerde anlatılanlar ve görülenlerin gerçek hayatta olmaz 3)Ben on yıl sonraki hayatta hiç ii şeyler düşünmüyorum çünkü küresel ısınma var on yıl sonra iyice hissedilecek ve hayvan nesillerin tükenecek su kalmayacak heryer çölleşşecek bunun yanında adam öldürme hırsızlık gibi olaylar gittikçe artacak bu yüzeden gelecek hakkında iyi şeyler düşünmüyorum. 4)Bu iki metni birer iletişim aracı olarak değerlendirirsek;İstanbul şiri İstanbul'un özelliklerini duygulara hitap ederek anlatmıştır ama haber metni ise güncel yollarla istanbulun özelliini anlatıyor... 5)Sadece freninin arıza yapması bile bir felakete yol açabilir sisteme örnek;insnaa vücudu bir insan kanser olsa ve bir önlem alınmazsa o kanser gittikçe insanın vucüduna yayılacak ve vücudu yok edecek..((umarım işinize yarar arkadaşlar)) 1_birinci metin bilgi verme amaçlı yazılmıştır herkes aynı şeyi anlar ikinci metinde yani şiirde ise o anda yaşanılanlar okuyucunun ruhuna yansıtılarak süslü bir biçimde imgelerle anlatılmıştır daha etkileyici bir anlatım vardır ve de herkes aynı şeyi anlayamayabilir. 3.ŞIK : Yazılı dönemin gerçeklerinden faydalanmıştır. 1) D , Y 2)boşluk doldurma : İNSAN 3)C 4)A Edebiyatta Gerçeklik 1-Edebiyat kurmacadır.Bu kurmacanın malzemeleri gerçek ve gerçekçiliktir. 2-Edebi eseri yorumlamak için dönemin sosyal , kültürel felsefesini , olaylarını bilmek gerekir. 1)D , D 2)D , D 3)dramatik, görsel ve işitsel 4)bağlam 5)soyut 6)D 7)C 8)B 9)D 10) BULMACA : 1 - güzel sanatlar 2-fonetik 3-edebiyat 4-kurmaca 5-sanat 6-felsefe 7-sistem 8-tema 9-insan 10-estetik 11-metin 12-bağlam 1) D,Y 2)Anadoludaki 3)E 4)B Sayfa 34 1)Y , Y 2)İç kafiye 3)aliterasyon 4)C 5)Ölçü , kafiye , nazım birimi , tonlama 2. soru =köşe şiirindeki imgeler= merhametin ta kendisiydi gözlerin merhamae saçlarını ıslatan sessiz bir yağmurdu 2. dörtlük=yepyeni bir sesin vardı bu ses saçlarımı ıslatan sessiz bir kardı 3.dörtlüğün hepsinde var 4. 4lük=rengarenk yağmurlar yağdı yaralı bir ceylan gözleri kadar sıcak yaralı bir ceylan kalbi gibi içli bir sesin vardı 5. dörtlük= merhametin ta kendisiydi gözlerin =benzeyen=ses kendisine benzetilen=yaralı ceylan kalbi benzetme yönü=içli benzetme edatı=gibi 2hüsnütalil 3benzetme 4telmih 5eğreltileme 6tenasüp 39. 2=a 3=c 4=kişileştirme telmih koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir. -11li hece ölçüsü kullanılmıştır. -redif,yarım uyak vardır. -sade anlaşılır bir dil vardır. -nazım birimi dörtlüktür. gazel:-divan edebiyatı -ölçüsü aruz ölçüsüdür. -nazım birimi beyittir. -mahlas vardır. -anlaşılması zordur -en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur. -ilk beyit matla sayfa 51 Ölçme ve Değerlendirme: 1-Y,Y 2-Karşılıksız aşk 3-E 4-Ölümden sonra doğaya dönme isteği Ölçme ve Değerlendirme: 1-Y,D 2-1.boşluk:yan 2.boşluk:zengin 3-C 4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için 5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır. ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ: -belirli bir nazım birimi yok -serbest ölçü kullanılmıştır. -belirli bir uyak düzeni yok -konusu herşey olabilir. -yabancı kelimeler yoktur -imgeler olduğundan anlaşılması zor -dil bakımından zengindir Ölçme ve Değerlendirme: 1-D,Y 2-C 3-halk edebiyatı 4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı 1.ETKİNLİK CEVABI: Sanat eserinin zenginliğini gösterir.Çünkü birtek nesne veya obje üzerinde çalışılmamıştır.ßu resimde birden fazla objeyi görebilmekteyiz. 1.metinde şair kendi duygularını anlatmış ve daha çok mecaz anlama yer vermiş.2.metinde ise yazan kişinin düşünceleri değil de daha çok bilgi vermek niteliğinde ve gerçek anlama yer verilmiştir.ßu iki metinde ßir Günün Sonunda Arzu da daha çok anlamlı olduğunu görüyoruz.ßunun nedeni de şairin mecaz anlama çok yer vermesi ve okuyucular tartafından farklı yorumlanmasıdır. Yorum farklılığının sebebi okuyucunun bilgisiyle,kültürüyle,duyguve düşünceleriyle aynı zamanda ruh hali ile ilişkilidir ßir günün sonunda arzu şiiri 4 birimden oluşmuştur.. 1.ßirim:Şair durumunu güller ile ilişkilendirerek anlatmıştır. 2.ßirim:Şair akşam vaktinin kendisinde uyandırdıklarını yazmış. 3.ßirim:Akşamın dünyaya etkisini anlatmıştır. 4.ßirim:Akşam saatlerinden dileğini anlatmıştır. Teması: Akşamdır. Renk yönü ile ilişki kurulmuştur.Kırmızı rengi ile ilişki kurulmuştur. ßütün dizeler farklı anlamlara çekilebilir.ßunun nedeni ise kişinin yani okuyucunun ruh haline,bilgisine,duygusuna bağlıdır. Evet yorumlanabilir.Şiirde bulunduğubu yeni ve farklı anlamı şiirin bütünlüğüyle ilişkilendirerek sebepleriyle birlikte açıklamak gerekir. 1.Sorunun Cevabı: Şiirin çok anlamlığından kaynaklanır.Okuyucunun ruh hali,bilgisi,kültürüyle ilişkiilidir. -Şiirin çok ya da tek anlamlı olması, -Şiirin hangi geleneğe bağlı olması ve geleneğin özellikleri, -Şiirin yazıldığı zamanın koşulları Zamanın çok çabuk geçtiğini ve insanda büyük değişikler yarattığıdır. 1)D,Y 2)TEMA 3)E ŞIKKI 4)C ŞIKKI 1) D-Y 2)Kör olmasına yazılacak boş yere. 3)Çapraz eşlendireceksin. sayfa 67 : 1)Hikaye metninde anlam kaybı daha az olurdu.Çünkü redif ve kafiye kullanılmamıştır. 2)çoçuğun ateşlenmesi Doktorun gelmesi Annenin telaşlanması Çocuğun iyileşmesi Annenin korkusu 3)Gerçek hayatta yaşanılabilir niteliktedir ve bu yüzden yaşanılabilir. 4)- 5)Lirik şiir Aşk, ayrılık, hasret, özlem konularını işleyen duygusal şiirlerdir. Okurun duygularına, kalbine seslenir. Eskiden Yunanlılarda “lir” denen sazlarla söylendiğinden bu adı almıştır. Tanzimat döneminde de bir saz adı olan “rebab” dan dolayı bu tür şiirlere rebabi denmiştir. Divan edebiyatında gazel, şarkı; Halk edebiyatında güzelleme türündeki koşma, semai lirik şiire girer. Destansı özellikler gösteren şiirlerdir. Kahramanlık, savaş, yiğitlik konuları işlenir. Okuyanda coşku, yiğitlik duygusu, savaşma arzusu uyandırır. Daha çok, uzun olarak söylenir. Divan edebiyatında kasideler, Halk edebiyatında koçaklama, destan, varsağı türleri de epik özellik gösterir. Tarihimizde birçok şanlı zaferler yaşadığımızdan, epik şiir yönüyle bir hayli zengin bir edebiyatımız vardır. Aşk, ayrılık, hasret, özlem konularını işleyen duygusal şiirlerdir. Okurun duygularına, kalbine seslenir. Eskiden Yunanlılarda “lir” denen sazlarla söylendiğinden bu adı almıştır. Tanzimat döneminde de bir saz adı olan “rebab” dan dolayı bu tür şiirlere rebabi denmiştir. Divan edebiyatında gazel, şarkı; Halk edebiyatında güzelleme türündeki koşma, semai lirik şiire girer. Doğa şiirlerini, çobanların doğadaki yaşayışlarını anlatan şiirlerdir. Doğaya karşı bir sevgi, bir imrenme söz konusudur bunlarda. Eğer şair doğa karşısındaki duygulanmasını anlatıyorsa “idil”, bir çobanla karşılıklı konuşuyormuş gibi anlatırsa “eglog” adını alır Eleştirici bir anlatımı olan şiirlerdir. Bir kişi, olay, durum, iğneleyici sözlerle, alaylı ifadelerle eleştirilir. Bunlarda didaktik özellikler de görüldüğünden, didaktik şiir içinde de incelenebilir. Ancak açık bir eleştiri olduğundan ayrı bir sınıfa alınması daha doğru olur. Bu tür şiirlere Divan edebiyatında hiciv, Halk edebiyatında taşlama, yeni edebiyatımızda ise yergi verilir. Tiyatroda kullanılan şiir türüdür. Eski Yunan edebiyatında oyuncuların sahnede söyleyecekleri sözler şiir haline getirilir ve onlara ezberletilirdi. Bu durum dram tiyatro türünün ( 19. yy. ) çıkışına kadar sürer. Bundan sonra tiyatro metinleri düz yazıyla yazılmaya başlanır. Ölçme değerlendirme cevapları: 1) D,Y 2)Birincisi pastoral İkincisi Didaktik Üçüncüsü Satirik 3)MENSUR 4) A şıkkı 1.sorusu:dıdaktık bir siirdir.
1-tiyatro,mimari,müzik,resim
SAYFA 5
1-)D,Y
Sayfa 8
1-)Y,D
SAYFA 11
SAYFA 14
2).............................cümleler topluluğuna metin denir..
3)A
4)Öğretici metinler bilgi vermek amacıyla kalema alınır.objektif davranılır ve olaylar değiştirilmden yazılır.gerçeklik yaşanan gerçekliktir.
sayfa 15
1) Biliyorum.
sayfa 16
2_Birinci metin söylediğimiz gibi bilgi verme amaçlı yani zaten bilinen bir konuyu anlattığı için gerçek olma olasılığı daha fazladır.Şiirde ise şair kendi duygu ve düşüncelerini de olaya kattığı için sanki hayali olarak da yazılabilirmiş gibi geliyor ve daha az gerçeklik payı veriyor.
4_Malazgirt savaşı daha çok bilgi verdiği için bilgi kaybına uğrar.
5_Şiirsel bir işlev kullanılmıştır. Örn. çağın kabartmasıydı parlayan
9_24 Ağustos Selçuklu Ordusuna tecrübeli komandolar bulunmuştur.26 Ağustos günü iki taraf savaş düzenine geçmiştir.Malazgirt ululaması yazılmıştır.
sayfa 19
1)D,Y
2)Metnin dili imgesel bir dildir
3)B
SAYFA 20
SAYFA 22-23
Öz Eleştiri Tablosu
SAYFA 24 - 25
SAYFA 29-30
Sayfa 36
Sayfa 37
Sayfa 38
sayfa 42
sayfa 54
sayfa 56
© blogkafem.blogspot.com
sayfa 57
sayfa 59 ve 67 arası
2.ETKİNLİK CEVABI:
3.ETKİNLİK CEVABI:
1.Sorunun Cevabı:
2.Sorunun Cevabı:
3.Sorunun Cevabı:
4.Sorunun Cevabı:
ANLAMA YORUMLAMA
2.Sorunun Cevabı:
3.Sorunun Cevabı:
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Ölçme Değerlendirme
Epik şiir
Didaktik şiir
Pastoral şiir
Satirik şiir
Dramatik şiir
Dramatik şiir harekete çevrilebilen şiir türüdür. Başlangıçta trajedi ve komedi olmak üzere iki tür olan bu şiir türü dramın eklenmesiyle üç kere çıkmıştır.
sayfa 70
sayfa 80
Bu Kategoride En Çok Ziyaret Edilenler